Haar loopbaan startte in de online business. Ze werkte bij een leuk bedrijf en kreeg de kans een nieuw product te ontwikkelen. En dat deed ze. Ze zette haar eigen afdeling op en het product – een online toepassing voor de detailhandel – groeide.
Toen haar werkgever een nieuwe directeur kreeg, werd de focus verlegd en kreeg haar afdeling onvoldoende credits. Vond zij. Er zat veel meer in, maar ze had genoeg van het telkens opeisen van tijd, interesse en budget.
De kans kwam. De directie ging haar afdeling afstoten. Ze pakte haar kans en nam de afdeling samen met haar collega over. Een deel van de klanten ging mee en hoewel het in de beginjaren behoorlijk ploeteren was, redden ze het.
Het bedrijf draaide, inmiddels waren 10 medewerkers aangehaakt. De betrokkenheid en loyaliteit van de medewerkers was groot. Als ze eenmaal in dienst kwamen, bleven ze.
Ze zagen kansen in de markt. Een heldere koers. En daar waar mogelijk sprongen ze in. Was het in de beginjaren financieel onzeker, nu draaiden ze eigenlijk al jaren goed. Heel goed zelfs.
Eind 40 en eigenlijk financieel ‘ binnen’ zijn. Dat is een droom van veel ondernemers. Toch?!
De vennoten vonden het tijd om een goede bedrijfsstrategie voor de komende jaren uit te zetten. Koers bepalen, dat bleek lastiger dan gedacht. Ergens wilde het lampje niet gaan branden. Totdat de dames hun persoonlijke strategie in beeld gingen brengen. Die was er niet, want ja, ze waren immers al ‘binnen’ toch?!